Zdravotní přínos trampolín s ochrannou sítí

Zdravotní přínos trampolín s ochrannou sítí post thumbnail image

Výdej energie

Děti nemají zpravidla problém s výdejem energie, pohyb je pro ně čímsi přirozeným, s čím my dospělí naopak mnohdy zápasíme, abychom přetlačili lenivost a pohodlnost. Vytáhnout naše ratolesti ven do přírody nebo je pohybem zabavit není tak obtížné, podstatné je však dostatečně je motivovat. A právě motivace je vůdčím motorem sportovních aktivit, musí nás zkrátka sportování bavit. Přiznejme si, že jestliže sportujeme kvůli udržení štíhlé linie a pouze pro zvýšení kondice, a nezvolíme zrovna optimální disciplínu, budeme otrávení a k celé věci přistoupíme s nechutí.

skoky na trampolíně

Dokonalý antistres

V této souvislosti se nabízí zajímavé řešení spojení příjemného s užitečným, a sice docela obyčejná trampolína. Pohled na samotné nářadí ve vás jistě euforii nevyvolá, ovšem zkuste si na něj stoupnout a začít se hýbat. Specifický je právě ten neobvyklý druh pohybu, který jinde nemůžete zažít. Cyklické opakování výskoků a dopadů na velmi měkkou a poddajnou podložku je skutečně působivé, odborníci se shodují na tom, že jde o jistý druh antistresu, podobně jako házení si s nafukovacím míčem nebo odborně provedená reflexní masáž chodidel. Může za to především chvilkový beztížný stav při výskoku před návratovou fází, v tom okamžiku organismus přechází do celkové relaxace, což pohyb velice zatraktivní. Ten je pak nesrovnatelně příjemnější, než např. u rekreačního běhu.

herna

Chůze naboso

Možná jste se setkali s často propagovanými alternativami běhání a pohybu v přírodě s pomocí speciální obuvi, tzv. barefoot, která kopíruje tvar chodidla, a dá se o ní říci, že jde o chůzi naboso. Jistě jde o zajímavý a revoluční počin, neboť většina z nás téměř zapomněla, co znamená chodit bosky v trávě, většinou se obouváme a v papučích chodíme i doma. Má to však svá úskalí v podobě vhodných terénů, nelze zkrátka nasadit barefooty všude. Zato skákání na trampolíně https://www.goodjump.cz/trampolina-366-cm-s-ochrannou-siti, tam naopak nepatří ani boty, ani ponožky. Podle vyjádření ortopedů bychom měli bosky chodit alespoň hodinu denně, kvůli správnému držení těla a posilování patřičných svalových partií.

Podobné příspěvky